Zonder zorgen met vakantie: mogelijkheden voor je dienstverlening

Binnenkort zit jij onder de zon aan de Costa Brava, ga je op citytrip naar Rome of trek je rond in het verre Noorwegen. Misschien zoek je het wel dichterbij en kies je voor Belgische Kust of de Ardennen? Welke bestemming het ook mag zijn, een welverdiende vakantie is welkom. Helaas is ontspannen voor velen onmogelijk. Een mail beantwoorden vanuit je hotelkamer of een telefoon opnemen terwijl je aan het zwembad ligt: het is snel gebeurd. Deze ongewilde werkmomenten zorgen er echter voor dat je niet volledig kan ontspannen. Gelukkig zijn er mogelijkheden om zorgeloos op vakantie te gaan. Heb je al eens aan een contactcenter gedacht? 

Mag je werknemers bellen tijdens hun vakantieperiode?

Veel werknemers kiezen hun vakantieperiode zelf. Wanneer ze op vakantie zijn, duikt er maar al te vaak een probleem op dat enkel die ene persoon kan oplossen. Bel je hen dan zomaar even op om raad te vragen? In principe sluit je als werkgever een akkoord met je werknemer over de vakantieperiode. Wanneer hij of zij met verlof gaat, worden de verplichtingen uit de arbeidsovereenkomst tijdelijk opgeschort. Jouw medewerker is dus absoluut niet verplicht om zijn telefoons of mails te beantwoorden op vakantie, integendeel. Hij of zij mag prima alle werkgerelateerde zaken links laten liggen. Een waardige interne vervanger zoeken bij afwezigheid is dan ook aangewezen, maar helaas niet altijd mogelijk.

Permanentie tijdens vakantieperiodes

Tijdens de zomer is het in veel bedrijven rustiger. Sommige ondernemingen nemen collectief verlof, anderen willen dat klanten het hele jaar door bij hen terecht kunnen met vragen en problemen. Maar iedereen gaat wel eens met vakantie, waardoor je als bedrijf stappen moet ondernemen om bereikbaar te blijven. Telefonische permanentie is dan een goede keuze. Je kan interne medewerkers aanstellen om die permanentie op zich te nemen, maar je kan er ook een externe partij voor inschakelen.

Gebrek aan permanentie? Schakel een contactcenter in

Wanneer je geen interne mensen vindt die de afwezigheid van jouw medewerkers kunnen opvangen, biedt een contactcenter soelaas. Door met ervaren contactmedewerkers samen te werken, maximaliseer je de beleving voor jouw klanten. Ze noteren boodschappen, boeken afspraken in, maken reservaties of verbinden interne medewerkers door. Omdat ze op voorhand samen met jou een script uitwerken, zijn contactcenters in staat om zich te gedragen alsof ze deel uitmaken van jouw organisatie. Jouw klanten zullen op geen enkel moment het verschil merken. Op die manier kunnen jouw medewerkers zonder zorgen op vakantie. Als dat niet mooi meegenomen is!

Andere diensten van een contactcenter tijdens vakantieperiodes

Wist je dat contactmedewerkers ook de helpdesk van jouw onderneming tijdelijk kunnen beheren? Dat is interessant wanneer jouw klanten vaak dezelfde vragen stellen via mail of telefoon. Een contactmedewerker vangt die vragen dan op, waardoor jouw klanten snel en efficiënt verder geholpen worden. Contactmedewerkers zijn bovendien voldoende flexibel om een derde partij in te schakelen, en zo een dringend probleem aan te pakken. En dat zelfs tijdens vakantieperiodes!

Klaar om zonder zorgen met vakantie te gaan? Kies voor Axon!

Ben je benieuwd hoe Axon jouw ontzorgt wanneer je op vakantie vertrekt? Wij maken je graag wegwijs in de customer experience wereld!

 

Ik neem graag contact op met jullie