Drukte in de bouwsector: een contactcenter biedt de oplossing

We zoeken allemaal naar oplossingen om onze woning energiezuiniger te maken. Dat is uiteraard te wijten aan de torenhoge energieprijzen, waardoor we op zoek gaan naar manieren om kosten te besparen. Om die reden stromen de mailboxen vol en staan de telefoons roodgloeiend van bouwvakkers en HVAC-installateurs. Gevolg? Hun agenda zit voor maanden vol. Ook als bouwvakker of HVAC-installateur is het in dat geval interessant om een contactcenter in te schakelen. Wij geven je drie redenen waarom een contactcenter voor jou de oplossing biedt in deze drukke periode. 

1. Geen tijd voor telefoons en vragen over problemen


De isolatie van woningen en de installatie van energiezuinige warmte-, ventilatie en airconditioning oplossingen is geenmakkelijke klus om te klaren. Het is een werk dat de nodige kennis en dus ook tijd vereist. Doordat jij als bouwvakker jouw handen vol hebt met nieuwe installaties of renovaties, houd je amper tijd over om je inkomende telefoons te beantwoorden. Gevolg? Klanten worden ongeduldig, ook wanneer ze een klein probleem hebben met een bestaande installatie. 


Door een contactcenter in te schakelen om jouw inkomende vragen te beantwoorden, kunnen we veel klanten al van een antwoord voorzien. Is jouw expertise echt nodig, dan houden we die vragen bij zodat je jouw klanten op een zelfgekozen moment terug kan bellen. 


2. Klanten denken dat ze met één van jouw medewerkers spreken


Alles start met een goede voorbereiding. Vertel aan de contactmedewerker alles wat ze moeten weten om jouw klanten een constructief antwoord te geven. Zo krijgen de contactmedewerkers voeling met jouw business en voorzien ze al jouw klanten van een doeltreffend antwoord. Jouw klanten zullen zelfs niet eens doorhebben dat ze met een contactmedewerker aan de lijn hangen en niet met één van jouw medewerkers. Kunnen ze toch geen antwoord geven op een specifieke vraag, dan noteren ze de vraag of schakelen ze door wanneer het toegelaten is.


3. Een gedetailleerde planning zonder extra tijdverlies


En dan is er nog jouw overvolle planning. Contactmedewerkers krijgen toegang tot de agenda van alle medewerkers, waardoor ze met de klant een afspraak kunnen maken in jouw plek. Op die manier beschikt jouw klant over een snel antwoord en jij over de juiste data voor de volgende job. Op die manier blijven jouw klanten tevreden over de vlotte communicatie, wat jullie samenwerking ongetwijfeld zal bevorderen.


Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bouwbedrijf?


Het is dus helemaal zo gek nog niet om een contactcenter in te schakelen als bouwbedrijf of HVAC-technieker. Contacteer ons gerust voor meer informatie over de mogelijkheden en ontdek hoe je jouw takenpakket nóg efficiënter kan voltooien.
 

Contact opnemen