Hoe kan Axon je helpen met prospectie?

Goede prospectie is belangrijk voor jouw bedrijf. Door van prospects leads te maken, geef je je onderneming een boost. Maar prospectie neemt heel veel tijd in beslag. Veel bedrijven gaan dan ook op zoek naar een partner om die prospectie op zich te nemen. Op zoek naar kwaliteitsvolle afspraken met potentiële klanten? Axon kan je zeker verder helpen. In deze blog lees je hoe wij het aanpakken en eventuele klanten telefonisch voor je contacteren.

Prospectie met een persoonlijke aanpak

Axon spitst zich toe op koude prospectie binnen B2B en prospecteert naar leads, bestaande of slapende klanten. Daarbij onderscheiden we ons van grote ‘legbatterijen’. Een vast contactpersoon staat je op een persoonlijke manier bij. Wij garanderen een actieve samenwerking waarbij de klant en de beller samen een tandem vormen. De klant geeft op die manier eenvoudig feedback waarmee wij snel aan de slag gaan. Valt er een beller uit? Dan staat er steeds iemand stand-by om de opdracht over te nemen. Voor we van start gaan met teleprospectie leren wij jouw bedrijf kennen. Wij komen de werksfeer opsnuiven en kijken waarin jouw onderneming zich onderscheidt van de concurrentie. Die sterke punten spelen wij dan uit tijdens de telefoongesprekken. Na de eerste kennismaking regelen wij een contactmoment tussen onze beller en de persoon binnen jouw bedrijf voor wie de beller zal werken. Beschik je al over een gegevensbestand of heb je geen idee welke mensen je kan contacteren? Wij nemen zowel bestaande klantenbestanden voor onze rekening, maar stellen even graag een nieuw bestand voor je samen.

 

"Bij ons heeft een beller altijd rechtstreeks contact met de klant. Wij vinden het belangrijk dat de beller en de klant een tandem vormen. Zo kan de klant snel feedback geven waarmee wij steeds aan de slag gaan." – Lut Verschueren, bedrijfsleider Axon

 

 

 

Een goede interactie met de beller is noodzakelijk

 

Om te weten te komen of een potentiële klant een kwalitatieve lead kan zijn, stellen wij in samenspraak met de aanvrager een basis op om verder op te bouwen. Wij volgen nooit een vast script, want we vinden interactie enorm belangrijk. Samen met onze klant stellen wij enkele argumentaties op waar de beller dan vrij uit kiest in functie van het gesprek. Zo knopen wij eenvoudig een dialoog aan, waar we van kunnen afwijken indien nodig.

 

 

 

Kwaliteit boven kwantiteit

 

Wil je graag vijftig afspraken per maand? Geen probleem, wij regelen het. Zijn vijf of tien afspraken al voldoende? Ook daarmee houden we rekening. We plannen nooit ver op voorhand. Legden we voldoende afspraken vast volgens het tempo en de agenda van onze klant? Dan stoppen we met rondbellen. Want kwaliteit gaat bij ons altijd boven kwantiteit.

 

 

 

Wanneer is een prospectie succesvol?

 

Als je graag prospectie laat uitvoeren door een externe partner, is het zeer belangrijk dat je jouw doelgroep door en door kent. Denk na welk product of welke dienst je graag wil aanbieden. Een product waarvan je zeker weet dat er nood aan is, werkt het best. Zo bepaalt de beller gemakkelijk de focus tijdens het introductieverhaal en de rest van het gesprek. Ook de doelstellingen hou je best in het achterhoofd. Ben je op zoek naar iemand die een grote investering wil verrichten? Dan benader je die op een andere manier dan iemand van wie je wil dat hij of zij naar jouw opendeurdag komt. Weet wat je doelgroep wil, waar ze voor openstaan en vertel duidelijk aan de beller wat het uiteindelijke resultaat van de afspraak moet zijn.

 

 

 

"Als de klant een goed gevoel heeft, dan hebben wij dat ook"
– Lut Verschueren, bedrijfsleider Axon

 

 

 

Efficiënte prospectie door Axon werkt

 

Op zoek naar een partner om jouw prospectie succesvol uit te voeren? Neem vrijblijvend contact met ons op. Wij denken graag met je mee over de beste aanpak en plannen met plezier jouw agenda vol kwalitatieve afspraken.